Köp- och leveransvillkor

Eftersom vi har många av produkterna från webbutiken även i vår fysiska butikkan det hända att lagersaldo inte stämmer i webbutiken.

Priser

Samtliga priser i anges i svenska kronor inklusive moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning.

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 2-5 vardagar för lagervaror. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL Service Point. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 400 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 69 kr upp till ett kg sedan 79 kr – detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden, detta gäller inte Vintage Möbler, vid retur kommer returfrakten att debiters med returfrakt på 99 kr plus frakten 69 kr alt 79 kr. Om du beställt för över 1000 kr och fått detta fraktfritt tillkommer frakten på 79 kr.

Ångerrätt/Reklamation*

Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar men senast 1 vecka innan konsertdatum!

Kontakta oss alltid först via e-mail www.sotnosenskorvar.se innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Vi skickar sedan en retursedel, kostnaden för frakten och returfrakten drar vi från återbetalningen.

Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för frakten och returfrakten.

Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella
originalhandlingar och packad på ett sätt så att varan inte kan bli skadad.
Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sätter vi in varuvärdet på ditt konto.

Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses inte. Du står själv risken av försändelsen då du återsänder en vara.

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail  så att vi kan rätta till felet. Vi ersätter dig naturligtvis för alla utlägg för att returnera varan till oss.

Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Betalningsalternativ

– Klarna Checkout

Klarna Checkout är en snabb, smidig och enkel betalningslösning som gör det lätt för dig att på nätet. Genom att besvara några frågor identifierar du dig enkelt och de kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning.

Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura, 30 dagars betaltid eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder.